Solen skiner idag igen

2011-04-22 10:59:23
Min Dag
Godmorgon!

Det är så himla härligt att solen skiner och att det är varmt ute idag igen! Det blir shorts och linne för mig idag också. Åh, så härligt! Och trädens knoppar börjar så snart att slå ut! (Vilket kanske inte glädjer alla pollenallergiker, men jag som inte är det glädjer mig åt det så mycket jag kan, i vart fall.)

Ikväll kommer mormor hit för att äta påskmat (eller långfredags-mat) och om Patrik är tillräckligt frisk kommer nog han också (fast då ska han ha behövt bli mirakulöst frisk under natten, vilket tyvärr inte är så troligt :( ).
Hade tänkt att åka in en sväng till Göteborg och se ifall jag kan hitta studentkläder där, men jag åker in imorgon istället tillsammans med mami och Emelie. Förhoppningsvis hittar jag något passande då!

Igår pyntade jag och Emelie påskriset som vi har i källaren (eller på undervåningen). Vi satte inte ens upp alla påsksaker för vi tyckte efter ett tag att det var för mycket.








Och här är ett annat påskris, eller påskpynt, som står i fönster i källaren.
Jag tror det är påskpyntat i hela huset nu förutom i mitt rum. Jag orkar inte sätta fram alla kycklingar och hönor i år. Alltsammans ska ju ner på måndag igen så jag lägger den tiden på något annat i stället.


Pappa har satt upp fjädrar i påskriset som vi har utomhus också, till Elsa-Saras förtjusning. Det är väldigt roligt att hoppa på fjädrarna och försöka ta ner dem, om man är en katt.

Nu ska jag sätta mig utomhus och äta frukost! Ha en underbar långfredag.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0