British Fudge och pyrotekniker

2011-08-18 21:48:36
Min Dag
Igår åkte jag in en sväng till Göteborg efter att jag gjort några ärrenden i Kungälv. Min tanke var att jag skulle gå runt i staden tills Patrik slutade och åka med honom hem. Men det blev inte riktigt så.

Efter en stunds strosande träffade jag på Anna. Helt bara sådär. Så vi slog följe och kikade runt i affärer och sedan gick vi till Gustaf Adolfs torg där det under kulturkalaset står marknadsstånd som säljer mat och saker från ungefär hela världen.


Som Brittisk Fudge till exempel.
"Åh, men vad gott!" tänkte vi och började fylla varsina påsar. När det var dags att betala visade det sig att det var dyrare än vi trott. Min påse gick på 237 kronor (!).
30 kronor/hektot såg jag sedan att det stod på en skylt. Lite halvvärt (godiset är ju så himlans gott, speciellt den med mangosmak).

Kamerabatteriet tog slut så det blev inga mer bilder. Men jag och Anna skildes åt. Jag fortsatte strosa runt på torget och kände mig som att jag var halvt utomlands.
Fortsatte till andra ställen i Göteborg där det fanns kulturkalaset-aktiviteter, som Trädgårdsföreningen och Avenyn.

Men sedan fick det vara nog, Patrik var fortfarande inte klar med sin nollningsbricka så jag åkte upp till Chalmers och mötte en pojkvän med svart och orange färg på kinden och händerna.
Patrik visade mig runt litegrann och sedan kom plötsligt någon och sa att de skulle spränga. Spränga Patriks nollningsbricka i luften.
Så det gick vi och tittade på.
(För övrigt tänkte jag att de som bor runt omkring måste tro att det skedde bombdåd, det var en rejäl smäll! Eller så är de kanske vana, haha.)

Och så fick jag Patriks nycklar och åkte hem till honom och väntade. Och väntade. Och väntade. Och åt brittisk fudge.


Kommentarer
Postat av: annapanna

Jaa dendära nollningen ställer till det i tidsschemat -.-'

2011-08-18 @ 22:12:20

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0