Crayfish party

2011-08-14 17:15:07
Kalas och festligheter

Bild från förra året.

Igår hade jag och Patrik kräftskiva för våra kompisar. Jag har planerat hela veckan inför det (började frysa is på måndagen för jag hade en idé om att ha en stor zinkbalja med massa is men jag ändrade mig ungefär i fredags och struntade i den. Har nu massa is i frysen) och på bara några timmar var det över. Det är väl så det blir.

Men kul var det! Och gott. Jag åt räkor i baguetter med majonäs för jag äter inte kräftor. Tycker inte det är lika gott som räkor. Hade bakat två kladdkakor och de (och grädden) försvann lika fort som jag hade ställt fram dem. Förstår inte. Det tog bara några sekunder. Men jag fick komplimanger för kakorna så det var kul! (:

Det var dock mindre kul att behöva gå upp och städa idag, men det är redan avklarat sedan några timmar tillbaka. Bara några saker kvar i kylskåpet vi ska ta hand om.

Jag tog inte med mig min kameran bort för jag tänkte att den tar ändå inte så bra kort när det börjar bli mörkt och jag vågade inte ta bort Emes kamera. Så det blev inga bilder. Lite tråkigt.

Nu ska jag fortsätta att ha en slapp dagen-efter-fest-söndag. Hör små rykten om att vi ska grilla idag, vi får väl se. (Är inte bakis för övrigt.)
Hoppas ni hade en finfin lördag och att ni kommer ha en alldeles utmärkt söndag!


Kommentarer
Postat av: Emelie H

Din kamera är väl fortfarande på lagning? ;)

2011-08-16 @ 15:11:39
URL: http://copyrightByemelie.devote.se

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0