Vecka trettio

2011-08-04 11:00:00
Tillbakablickar
En snabbresumé av min förra vecka.

Måndag

Jag jobbade så det blir en liten bild på min lilla pälsboll.
Denna veckan skulle tydligen bli den värsta under högsäsongen enligt statistik från förra året. Måndagen började dock rätt lugnt. Blev körd bort till Kållekärr av den jag jobbade med så jag slapp cykla. Skönt.

Tisdag

Jobbade tisdagen med. Om man går från bussen till caféet, och inte cyklar allstå, ser det ut lite som på bilden.
Lugn dag igen och jag blev körd igen. Bra att jobba med personer som har bil.

Onsdag

När jag promenerade från bussen till jobbet rullade sig en häst på marken. Försökte ta kort på situationen, men det här blev det enda kortet. Inget bra kort egentligen. Och efter det var taget reste det sig upp och gick in i skogen. Oh, well.
Jobbade med Anna och vi promenerade den långa, långa vägen ner till bussen efter jobbet. Det tog oss nog en trekvart. Men har man tid och en cykel som blev stulen men hittad, men vars lås är avknipsat (hände Anna) finns det inte så mycket mer att göra.

Torsdag

Min första lediga dag på veckan. Jag och Wille såg Harry Potter på bio efter att vi tittat runt i affärer, köpt Willes första (?) almanacka och provat stråhattar och skor.
Efter bion gick vi till Café Vanilj och åt middag.

Här är min middag.
När det var uppätet gick vi vidare till Sticky Fingers och väntade på att de skulle öppna. Efter en lång stund kom Patrik och två kompisar till.
Vi tog sista bussen hem vid halv ett efter att några köpt hamburgare på vägen.
Fin dag!

Fredag

Det var Vikingamarknad eftersom det var sista fredagen i månaden. Mami, Eme och Mikaela hade gått dit och mami ville att jag skulle komma och titta på några saker inne på Bokia.
Efter en stund var vi så varma att vi bara måste ha en glass. Eme tog tre kulor.

Jag tog bara två. Men det var gott!
Sedan kikade vi lite till men efter en stund åkte jag och Patrik in till Göteborg för att hämta ut hans pass.
När vi kom tillbaka till Patrik lagade vi lite mat och hade allmänt fredagsmys.

Lördag


På lördagsförmiddagen åkte jag hem och möttes av att det såg ut såhär i källaren. Mami hade börjat med projekt "rensning av matkällar-förrådet" och engegerat hela familjen.

När vi hade rensat så mycket vi orkade och kunde åkte vi iväg till återvinningscentralen. Morfars gamla skrivmaskin fick åka med och bli till något nytt.

På kvällen hade vi den årliga grillfesten hos farmor och farfar. Funderade under hela dagen om jag skulle gå dit eller om jag skulle åka till Patrik på fest, bestämde mig för det förstnämnda till slut eftersom jag ändå skulle jobba dagen efter.

Söndag
Det var min namnsdag, och om jag inte hade jobbat hade vi haft namnsdagsfika. Vi gör sådant i min familj. Hade fått rosor av mormor som jag såg när jag kom hem. Fint.

Och det var den sommarveckan.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0