Minus

2011-12-08 13:15:51
Min Dag
Upptäckte imorse att det var ungefär tre minusgrader utomhus. Så nu är det alltså vinter och början till riktigt kallt.
Ingen riktig snö ännu som har legat kvar, utan mest frost som ger ett vitt täckt till gräsmattan och granarna är fortfarande gröna. Snöklädda granar är något bland det finaste, jag undrar när jag får se det igen!

Det blir alltid lite vackrare utomhus när det är minusgrader. Luften liksom fryser till och det blir inte så grått och nedstämt. Tänkte på det förut när jag satt och läste i vardagsrummet och tittade ut genom fönstret. Hade jag haft en kamera (som inte är en mobilkamera) hade jag tagit kort på det jag såg.

Har inte blivit inringd idag och jag är lite glad över det. Kan ju bara ta mig fram med cykel (eller promenera, men det tar ju sådan tid!) till jobbet och att cykla utan dubbdäck en dag som denna är väl kanske inte att föredra. Får se hur det blir nästa vecka om jag blir inringd. Kanske har det blivit varmare igen då? Eller kallare.

Ha en finfin torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0