Ungefär sista julklappsinköpet och skänkta pengar

2011-12-18 18:42:40
Min Dag
Åkte in till Göteborg idag igen på förmiddagen och handlade de sista julklapparna. Yes! Alla julklappar införskaffade på en helg. (Eller okej, jag har en kvar men det är ju bara en och dessutom vet jag redan vad den julklappen ska innehålla.)

Gick och kikade lite på Musikhjälpens glasbur som står uppställd på Gustav Adolfs torg. Eller stod, rättare sagt. Programledarna är utsläppta vid det här laget.
Just när jag var där stod Harald Treutiger och höll i en auktion och lergods auktionerades ut för 400 kronor. Bra!
Jag själv gav några slantar i en insamlingsbössa som stod inne på Femman på ett keybord där en kille satt och spelade olika låtar.

Lite senare skänkte jag pengar till ett djurhem för hemlösa djur. Just nu hade de mycket katter och en del hundar sa han som höll i bössan. Åh, vad jag är glad för att det finns sådana hem!

När jag kom hem slog jag in de flesta av julklapparna och jag vet att ett av dem kommer att öppnas redan i morgon!
För övrigt köpte jag macarons också inne på La maison française åt min familj. Jag själv tål dem inte, men jag hoppas få ett utlåtande sedan! (Och har jag tur är de så goda att min syster vill baka egna som jag tål.)

Hoppas ni har haft en finfin söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0