Vår alla hjärtans dag

2011-02-15 21:23:24
Tillbakablickar
I måndags var det ju alla hjärtans dag och jag och fina Patrik åkte in till Göteborg för att fira den.


Efter att strosat runt lite på gatorna checkade vi in på ett hotell på Avenyn. På byrån i rummet låg en lapp och en godispåse och väntade på oss. Funderar på om vi fick hjärtan för att det var alla hjärtansdag eller om de alltid ger det till sina gäster. Fint i vilket fall!




Och efter att ha hängt av ytterkläderna måste jag titta mig omkring. Som på utsikten och se saker som man vanligtvis inte brukar se eller tänka på när man går på gatan exempelvis. Och provsitta fåtöljerna och soffan några gånger.


På toaletten fanns det ett badkar som vi såklart använde. Dock var det inte riktigt byggt för att två personer ska kunna använda det samtidigt, lite konstigt med tanke på att det var ett tvåbäddsrum. Så det var mest trångt.
Men det var ändå skönt att ligga ner i ett varmt bad, så himla längesedan jag gjorde det!


Patrik grejade mest med teven medan jag strosade runt och kikade på inredningen.


Lite presenter. (Det lilla ljuset luktar äppelpaj och jag tänkte att den doften skulle nog Patrik gilla för han gillar efterättspajer.)


Vi hade bokat bord på en Pasta Etc klockan 18, så vi tog ett bad, gjorde oss i ordning och tog första bästa spårvagn till restaurangen som det tog lite tid att hitta.
(Notera att Patrik grejar med teven i bakgrunden, haha<3.)




Jag beställde en "Scallopine alla dolomiti" som är biff i skivor, tomat, mozzarella, parmaskinka, potatis och grönsöker. Supergott!
Dock tål jag ju inte tomater, men de petade jag bara bort. Jag är inte super, superförtjust i parmaskinka  (dock smakade det rätt okej i den här rätten) så jag gav skinkorna till Patrik istället för han gillar det massor!
Jag blev för övrigt proppmätt efter lite mer än halva rätten men jag lyckades ändå få i mig allt (tror det var för att det var så gott).


Patrik beställde "Spaghetti Aglio Calamare" som är spaghetti med vitlöksfräst bläckfisk och tomatsås.
(För övrigt kollade jag upp på restaurangens hemsida vad maträtterna hette, för sådant kommer jag inte ihåg, haha.)


Vi orkade med en liten, liten efterätt som vi delade på efter maten. Sorbetglass med exotiska frukter, gott!


Sedan gick vi vidare mot bion.
Riktigt bra film, för övrigt.


Efter bion gick vi tillbaka till hotellet och gick och lade oss.


Vid nio-tiden gick vi och åt frukost. Där fanns allt man skulle kunna tänka sig att man skulle vilja ha till frukost. De hade glutenfria flingor också vilket jag tyckte var himla bra!


När frukosten var uppäten gick vi och kikade på hur gymmet såg ut (ifall man skulle vilja träna där någon gång om man sover där någon mer gång) innan vi gick tillbaka till rummet och packade.

Och vid tolv-tiden checkade vi ut och åkte hemåt.
Bästa alla hjärtans dag. Tack älskling. <3


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0