Provjobbet

2011-07-03 22:32:10
Jobb
Det gick bra att provjobba idag. Fast det var så himla typiskt att det skulle komma massa kunder just idag när jag var där och skulle lära mig för det blev stressigt. Ungefär det första de frågade var:
"Kan du baka?"
"Ja."
Och så fick jag ett recept på morotskaka och fick slänga ihop en smet med dubbel sats (vilket jag glömde av när jag skulle hälla över smeten i en form och tänkte att "såhär mycket ska det väl ändå inte vara i en form?" och fick skopa över massa smet med ett decilitermått till en ny form när jag kom på att jag hade gjort dubbel sats).

Och plötsligt hade jag hand om diskningen (började ta hand om den och så fastnade jag där). Det var väl tänkt att jag skulle lära mig kassan lite också, men det var som sagt långa köer för det mesta (vilket ingen hade varit beredd på) och då blir det bara jätte stressigt att försöka lära sig något (det var redan stressigt nog för dem som kunde sköta kassan).

Det dåliga med det här jobbet är att jag bara kan ta mig dit med buss och bussarna går inte så jätte ofta. Jag har skickat ett mail och berättat hur det ligger till i och med bussarna och nu väntar jag bara på att de ska överlägga om jag kan jobba där eller inte. Hade varit kul att få jobb där för det var helt okej jobb (lite varmt i köket kanske) och helt okej lön. Dessutom jobbar ju Anna där redan!

Imorgon vet jag nog.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0