Första chai latten och Håkan H-konsert

2011-03-14 12:00:00
Tillbakablickar

Den fjärde mars tog jag och Anna tåget till Uddevalla. Väl framme frågade vi var Kampenhof låg någonstans.
Vi följde vägbeskrivningen och väl framme visade det sig att Kampenhof var en stor busstation. Där ser man!


Vi var i Uddevalla för att gå på en Håkan Hellström-konsert. Innan konserten skulle börja gick vi omkring på gatorna i själva stan (tror vi).
Vi hittade en supergullig liten affär som var som ett torg fast inomhus. Jag vågade inte ta några bilder på insidan men såhär såg det ut på utsidan i vart fall. Jag köpte litchi för det tycker jag är supergott!


Vi fortsatte till ett bageri där Anna köpte en semla med grön mandelmassa i.


Sedan gick vi till Espresso House där jag drack mitt livs första chai latte och jag fick lite julkänsla eftersom det smakade kanel. Gott!
Smaskade på några litchi också medan Anna åt upp sin semla.


Här är vi! Hej hej.
När semlan var uppäten och chai latten uppdrucken satte vi oss på en buss för att ta oss till Agnebergshallen.




Vi fick vänta en liten stund innan vi fick komma in. Men till slut öppnade de dörrarna!
Innan Håkan kom ut på scenen gick vi omkring och såg oss omkring.
Och köpte öronproppar för det är viktigt!


Och efter en lång väntan (en timma) började det äntligen!


Och det var så bra! Så fint!
Dock spelade han inte min favoritlåt (Brännö Serenad) den här gången heller och hela publiken verkade inte vara superpepp på konsert så det drog ner stämningen något. Men annars var det super! Åh, vad jag längtar till juni för då ska jag på ännu en konsert! Pepp!


Efter konserten åkte vi tillbaka till Kampenhof för att vänta på att Annas morbror skulle komma och hämta oss.
Under tiden beställde vi lite pommes frites i ett gatukök och tyckte att Uddevalla-dialekten lät så himla härlig!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0