Hemma från 85-årskalas

2011-05-07 21:53:39
Min Dag
Jag har precis kommit hem från en 85-årsfest! Det är min gammelfaster (alltså min pappas faster) som fyller år.
Imorse fick reda på att jag skulle iväg på kalas, vilket inte tillhör vanligheterna i min familj där vi vet/får reda på vad som ska hända minst en vecka i förväg. Eller jag visste att mina föräldrar skulle iväg, inte att jag skulle det. Men så blev det! Och nu är jag hemma igen. Några få bilder kommer nog upp imorgon. Orkar inte sätta mig vid den stora datorn och pyssla med att redigera bilder.

Egentligen är jag för trött för att sitta vid den här lilla datorn också, men jag kan inte gå och lägga mig för jag ska gå och möta Patrik vid bussen om ungefär en timma. Mina föräldrar har druckit så ingen av de kan köra och hämta honom vid röd express, så då får det bli så.

Imorse vaknade jag av alarmet och fick panik när jag tittade på klockan. Den var tio över nio. Och jag fick panik för jag trodde att det var fredag och att jag hade missat franskalektionen. Började tänka på att jag hade missat åtta-bussen, så jag skulle sannolikt ha missa hela skoldagen om inte någon kunde köra mig. Till slut kom jag på att det var lördag, att det inte alls var någon skoldag och att jag inte hade missat franskan.
Så jag gick upp och gjorde mig iordnig för att åka och träna spinning.

Vi var för övrigt bara tio personer (exklusive ledaren) på spinningpasset. En söt liten skara. Men det är förståeligt nu när det börjar bli fint väder och varmt så att man kan motionera utomhus.
Det var i vart fall skönt att få kämpa mig igenom en trekvarts pass. Har ju inte tränat sedan jag åkte till Italien, vilket är ungefär fyra veckor sedan, så jag orkade inte lägga på lika mycket motsånd som jag brukar kunna. Men jag kämpade så gott jag kunde!

Hoppas ni har haft en fin lördag och varit ute i det underbara vädret!
Ha en finfin lördagskväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0