Mors dag

2011-05-29 22:52:01
Min Dag
Idag var det ju mors dag. Vi firade mami med att först ge henne lite presenter när vi fikade och senare åkte vi till en restaurang tillsammans med farmor, farfar, kusin, faster och farbror (som vi gör på varje mors dag). Det var supergott och jag blev alldeles, alldeles proppmätt. Var redan mätt efter förrätten ...
Sedan åkte vi hem till min moster och åt rabarber- och äppelpaj (som mami hade gjort - supergod!) med dem som redan var där.

Efter det åkte vi hem igen och sedan dess har jag pluggat. Har läst i min engelskbok och pluggat biologi, men nu räcker det för idag, känner jag. Dags att gå och lägga mig, dessutom.

Imorgon har jag mitt sista prov som gymnasieelev, min sista tvärflöjtslektion någonsin (buhu!), min sista psykologilektion, min sista engelsklektion (tror jag i vart fall) och sista fransklektion (extrainsatt!). Mycket sista imorgon. Och om två veckor har jag tagit studenten. Känns lite overkligt. Känns som att det ska ligga längre bort i framtiden än såhär. Jag menar, det ska ligga låååångt bort. Inte såhär nära. Nästan lite skrämmande.

Lite bilder från idag, tagna av min syster. Jag var för lat för att ta med mig kameran.








Förrätten. Supergott! Jag fick dock annat bröd.


Entrecôte med potatistortillas. Och supergott! Fast halvvägs igenom var jag redan så mätt så jag undrade hur jag skulle få i mig allt, men det lyckades jag med till slut ändå!


Mammas rabarberpaj. Mums!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0