Onsdag

2011-05-04 19:37:39
Min Dag
Hej

Sitter och försöker ta mig igenom 1 500 franska verb. Har klarat av 425 just nu, vilket inte ens är hälften. Åh, suck. Det tar sådan tid att ta sig igenom alla. Flera timmar.
Har ju franskprov på fredag av 40 oregelbundna verb i olika tempusformer. Så himla många! Kommer vara skönt när det provet är gjort!

I morse när jag vaknade var det fyr minusgrader ute! Brr! Så jag tog på mig ett av mina tjockare strumpebyxpar för att inte frysa alltför mycket.
Senare valde vädret att vara växlande i dag igen, men det kom ingen snö i vart fall (woho!). Hade sådan tur förresten när jag gick på bussen, för det började att regna precis när jag hade gått på bussen och slutade när jag gick av igen.

Men sedan tog nog turen slut för min del för den bussen jag hade tänkt att ta (som är en speciell skolbuss) körde ifrån mig. Hade det varit fullt i bussen hade jag förstått det, eftersom jag måste vänta till sist innan jag får gå på (så att de som "egentligen" ska åka bussen ska få plats) och hade den varit full hade jag ju ändå inte fått åka med. Men bara några meter ifrån mig släppte busschauffören på en vuxen person!
Jag orkade inte springa efter bussen så jag stod kvar på min plats och väntade till att bussen hade kört i väg. Då gick jag upp till den vanliga busshållplatsen för att ta buss 319, som dessutom var försenad och knökfull. Som tur var gick några av på den hållplats där jag gick på så jag fick i vart fall en sittplats.

Nog om det och tillbaka till franskan!
Ha en finfin onsdagskväll!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej!



Intressant blogg =)



Vet du hur det är att dömas och sitta i fängelse? Vet du vad ett frihetsberövande innebär? Det gjorde inte jag heller. Inte innan jag själv dömdes till 1 år och 2 månaders fängelse och placerades på Sveriges största säkerhetsklassfängelse för Kvinnor. Läs min blogg där jag skriver om domar, Hinseberg, Kriminalvården och brott.



Hälsn.



Jessica

2011-05-05 @ 11:25:47
URL: http://tiohundraarton.blogg.se/

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0