Sista provet och betygsnack

2011-05-30 18:25:46
Skolan
Idag hade jag mitt sista prov som gymnasieelev. Sista! Verkligen sista! Och jag har inga inlämningar eller läxor att göra heller. Känner mig fri. Det finns inget tungt som ligger på mina axlar, som jag vet att jag måste göra "sedan" utan jag är fri att göra (nästan) vad jag vill. Är det såhär det känns att inte behöva ha en massa saker att plugga, alltså?

Dagen började bra, jag fick reda på hur det hade gått på matteprovet och vad jag fick för slutbetyg. Väldigt, väldigt, väldigt bra. Så himla gött!
Biologiprovet vet jag inte hur det kan ha gått. Borde väl ha pluggat lite mer inför det men det blir mer än g i vart fall, det är jag säker på.
Sedan gick väl dagen från bra till lite sämre. Jag hade ingen sista tvärflöjtslektion (släpat på tvärflöjten i onödan) men jag ska ha den någon gång nästa vecka om vi kan hitta en tid som passar båda två.
På psykologin hade vi betygsnack och det blev som jag hade trott. Inte jätte nöjd men det kunde ju varit sämre.

Till sist, klockan fyra hade vi vår sista, extrainsatta fransklektion där vi mest hade betygsnack. Hon hade inte bestämt sig för mitt betyg än men skulle bestämma sig ikväll. Jag är lite orolig för att det blir det sämre betyget men jag hoppas verkligen att det inte blir det!

Nu ska jag passa på att utnyttja min frihet litegrann och göra vad jag känner för. Får ser vad det blir.
Ha en finfin måndag!



Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0