Båda sidor nu

2011-11-04 13:10:00
Dagens låt



Så himlans bra text! Första gången jag hörde den här låten var på en konsert och publikstämmningen var helt fantastisk. Alla kände in sig i låten, fastän det var en del andra som precis som jag aldrig hört låten innan. (Hörde folk runt omkring mig viska "vad är det här för låt? Vad heter den?".)
Kanske just därför jag gillar den så mycket, för att den påminner mig om den där konserten i Slottskogen och alla tankar som for genom huvudet när jag hörde texten.
Det är inte lätt att förstå vare sig kärlek eller livet, men man får försöka och göra så gott man kan. Kanske behöver det inte heller alltid förstås, utan bara låta sig varas.



Håkan Hellström -Båda sidor nu

Jag steg uppför med skjutna vingar genom glass-slott i aprilskyar
Och fjädergrottor överallt
Har sett de bästa moln
Men nu skymmer de solen
De regnar och snöar på varenda en
Och allt jag borde ha gjort men moln kom ivägen

Jag har sett på moln från båda sidor nu
från in och ut och ändå ser jag nu bara molnillusioner
Och nu minns jag har aldrig förstått mig på moln
Inte det minsta.

Kom sommarnätter under stjärnor kom
Med ensamheter dagen om
Och om du behöver den finns aldrig gryningen
Har sett hur kärlek vunnit
Försvunnit och förlorat
Och du lämnar de skrattande när du gått
Och om du brydde dig säg inte till nån ge inte bort dig själv

Jag har sett kärlek från båda sidor nu
Från och ge och ta och ändå ser jag bara kärleksillusioner
och nu minns jag jag förstår inte kärlek
Inte det minsta

Och jag skulle ha ringt dig ikväll men handen fastnade framför mig,
Och jag skulle sagt; "jag älskar dig"
Men stolthet kom i vägen.
Och du eller jag vem är konstigast
Är det bara jag som förändrats
Ja nåt är borta men nåt hittas
Varje dag

Jag har sett livet från båda sidor nu
Från upp och ner och ändå ser jag bara livsillusioner
Och nu minns jag jag förstår inte livet
Inte det minsta


Har sett allt från båda sidor nu
Från in och ut och ändå ser jag nu bara illusioner

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0