Risktvåan

2011-11-17 21:09:54
Min Dag
Hade en såndär morgon där det kändes som att allt gick fel och hade det blivit som jag befarade vet jag inte riktigt vad jag hade gjort. Blir så himla grinig (lätt för att gråta) om jag har fått för lite sömn eller inte ätit när jag varit hungrig.

Började med att jag fick lite sömn i natt (vilket alltså resulterar i grinighet). Somnade sent (gick och lade mig i tid men kunde inte somna, undrar när den här perioden ska ta slut ...) och vaknade tidigt (tror klockan fem och kunde inte somna om). Kände mig sjuk (ont i halsen och snorig) och hade jag kunnat vara hemma och somna om hade jag gjort det.

Skulle passa en buss som gick 06:07 så jag och mamma åkte hemifrån klockan sex. Man måste åka över en järnvägsövergång för att ta sig till den bussen, och självklart skulle bommarna åka ner precis innan vi skulle passera övergången. Där stod vi i ungefär sex minuter för att tåget hade kommit till stationen för tidigt och inte kunde åka förrän tio över.
Jag tänkte att om jag har tur är bussen försenad ungefär fem minuter, för då skulle jag hinna med den.

Men just den här gången skulle bussen vara i tid (såklart) och jag fick vänta på nästa som gick en kvart senare. Men jag visste att om jag tog den skulle jag kanske komma försent. Hade ändå inget annat val, så det var bara att vänta.
Bussen var försenad några minuter och ju närmare Göteborg vi färdades, desto mer köer och stopp blev det och jag insåg att chansen för att jag skulle komma i tid minskade allt mer. Tänkte flera gånger att om bussen jag ska byta till är lite försenad kommer jag hinna (man kan ju alltid hoppas..) i tid.

Men nej. Den var nog i tid. Fast det vet jag inte för jag hittade inte busshållplatsen där den andra bussen skulle gå ifrån. Jag blev mer stressad än vad jag redan var. Kommer man försent till Risktvåan (halkan) som jag skulle göra kan man få betala ändå utan att ha gjort utbildningen och beställa en ny tid (och då betala den också). Och det kände jag att jag inte hade någon större lust med.

Ringde ner till Stora Holm och berättade hur det var (att min buss varit försenad, kan hända att jag kryddade lite med antalet minuter den var försenad, men allt för att de skulle förstå att det inte riktigt var mitt fel att jag inte skulle komma i tid) och frågade om jag skulle åka hem eller ta nästa buss ner till dem.
Receptionisten tyckte att jag skulle ta nästa buss, springa från busshållplatsen ner till trafikövningsplatsen och förhoppningsvis få vara med ändå. Om inte kanske det fanns en plats för mig i en senare grupp, det var inte säkert men det fanns en liten chans.

Sagt och gjort väntade jag på en annan, senare buss och när jag väl kommit av bussen igen tog jag mig så fort jag orkade fram till receptionen.
Mötte en person som såg ut att jobba där och frågade medan jag sprang var receptionen låg. Han pekade och frågade om det var jag som hade ringt (jo, hehe).

Det visade sig att de antagligen hade varit snälla och väntat på mig. Jag fick både betala (den ordinära avgiften, inget extra) och blåsa (så att jag inte fått i mig några alkoholhaltiga drycker) innan jag kunde gå in till teorisalen där de andra väntade på mig. Tack, tack för att ni väntade på mig.
Hade det inte varit för att jag höll emot hade jag kunnat börja grina på grund av lättnaden över att jag "hade hunnit".

Det hela gick bra i vart fall. Jag blev godkänd, precis som alla andra i min grupp. Yey! Hade ett orosmoment över att jag inte skulle lyckas få sladd på en viss station, men väl på plats var det inga problem. Bara att gasa lite och jag snurrade runt som en karusell.
Tyckte det var urkul att köra på isbanorna. Hade kunnat köra där hela dagen!

Well, det var min förmiddag ungefär.
Hoppas ni har haft en fin torsdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0