2 steg från Håkan

2011-10-14 20:53:57
Musik
Har ungefär precis sett dokumentären om Håkan Hellström. Den gick på teven någon fredag för några veckor sedan, men jag hade inte möjlighet att se den då. Som tur är ligger den uppe på svt play (vilket den gör fram till den sjätte november).



Efter de första minutrarna kände jag direkt hur mycket kärlek jag vill ge den här människan. Han har så mycket klokt att säga och han försöker aldrig helgonförklara sig eller framställa sig till något bättre eller större än vad han är.
På de konserter jag har varit på får jag alltid känslan av att han är så glad och lycklig för att just jag och de andra i publikhavet ville komma på hans konsert. Och det tycker jag är så himla fint. Att han aldrig tar det för givet att vi står där och hoppar, sjunger, skriker, viftar med armarna och känner oss in i musiken. Det är som att han blir lika förvånad varje gång. Oerhört fint, för man vill aldrig bli tagen för givet.



Det som jag också tycker är intressant och som de tog upp i dokumentären är att antingen så älskar man Håkan eller så nästintill hatar man honom (finns väl ett och ett annat undantag som befinner sig i något slags mellanlan och som bekräftar "regeln"). Det måste ju vara något med honom som får människor att dela upp sig i så starka läger. Frågan är ju bara vad det är. Om det är hans röst, hans musik, hans personlighet eller något annat.
Personligen tror jag det är en slags blandning. Och sedan finns det inget i hela världen som alla människor är ense om att tycka om.

Den här dokumentären fick mig genast att längta så oerhört mycket efter nästa konsert. Samtidigt är jag lite rädd över att det är som Amanda sa, att han har haft så många konserter och framträdanden det senaste året att frågan är om det här kanske var hans sista. Eller att det kommer dröja länge till nästa.
För Håkans del hoppas jag att han hinner vila ut, vara med sin familj och sina vänner och göra lite vad han känner för.
För min del hoppas jag att det inte dröjer alltför länge innan han har vilat upp sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0