Arbetsdag

2011-10-12 16:57:32
Min Dag
Igår kväll kom Patrik hem till mig och sov över till idag. Det är nog första (eller som högst andra) gången han gör det på en vardag sedan han började plugga. Det var mysigt i vart fall!
I morse vaknade vi runt kvart över sex av hans alarmsignal, och när han gick upp ungefär tjugo minuter senare gick jag upp och åt frukost med honom innan han gick till bussen. Det hade ju varit lyxigt att få gå upp och äta frukost tillsammans ungefär varje morgon. Någon gång i framtiden, förhoppningsvis.

När Patrik gått låg jag kvar i sängen och läste lite tills mobilen ringde och jag blev inkallad på jobb. Har nog inte berättat det än, men jag har fått jobb som timvikarie på förskolor. Jobbade första gången förra onsdagen och jobbade min tredje gång i dag.
Den här veckan kommer jag jobba alla dagar jag kan, vilket såklart känns kul. Det som ännu inte riktigt är så kul är att behöva gå upp så tidigt på mornarna. Har ju varit lite bortskämd med att kunna sova tills jag vaknar och lägga mig lite när jag vill. Men nu är det alltså slut med det, fast det känns mest positivt, bara jag kommer in i det och någon slags rutin och inte är sömnig och trött hela dagarna.
Ikväll blir det till att lägga sig i tid för min del, alltså!

Ha en finfin onsdagskväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0