Förkylt

2011-09-06 12:44:55
Min Dag
Har lyckats dra på mig ett förkynlningsvirus. Av den lite jobbigare sorten också. Usch och tvi och fy och blä.
Igår gjorde jag knappt något annat än låg och sov i soffan och när jag vaknade tog jag en halstablett, drack nyponsoppa och somnade om igen. Halsen var som ett rivjärn och det kändes som att någon lagt en stor tyngd i mitt huvud. Öronen värkte och näsan varierade mellan att vara täppt och rinnande.

Idag mår jag bättre, tack och lov. Orkar göra andra saker än att sova och värken i öra, hals och huvud har lugnat ner sig lite. Hade jag varit lika orklös idag vet jag inte vad jag hade gjort. Blir så himla rastlös när jag inte kan göra något utan att känna att hela kroppen (främst huvudet) spjärnar emot. Har till och med fått i mig en lite mer ordentlig frukost än bara nyponsoppa (som jag åt igår).

Jag hoppas att jag mår ännu lite bättre imorgon när jag ska till körskolan, för om tio minuter är det försent att avboka lektionen (vilket jag inte kommer göra).

Nu ska jag kolla min mail och lite andra saker. Sedan ska jag fortsätta läsa tror jag. Och laga någon slags lunch, börjar bli hungrig!

Hoppas ni får en finfin tisdag i vart fall! (:


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0