Caine's arcade

2012-04-16 13:13:39
Filmer
Caine har byggt sin egen spelarkad i sin pappas bilaffär. Den är tillmestadels uppbyggd av kartonger som pappans varor blir fraktade i. Caine har bland annat byggt ett eget fotbollspel och en kloatuomat. Dessutom har han gjort egna "fun pass" vilka han dessutom har konstruerat ett system till så att man inte ska kunna förfalska dem. Allt byggt i kartong helt av honom själv, alltså. Otroligt kreativt och intelligent barn!

Tyvärr får han inte så många kunder eftersom det inte passerar så många människor förbi hans lilla arkadhall. När han berättade för sina klasskompisar att han hade en egen spelarkad var det ingen som ville tro honom.

En dag fick han dock sin första kund, Nirvan Mullick, som bestämde sig för att göra en liten dokumentär om Caine och hans spelarkad. Inte nog med det, han såg till att anordna en flashmob, kanske en av världens finaste. Jag blir så otroligt rörd när jag ser hur människor som inte har någon större relation till en människa, kan hjälpa till att göra något som betyder så oerhört mycket.

Caine's Arcade from Nirvan Mullick on Vimeo.

 

Jag såg videon här.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0