Paris dag ett; att flyga för första gången och hitta till lägenheten

2012-04-07 13:27:47
Resor

Den första april flög jag flygplan för första gången i mitt liv. Jag omgav mig med Patrik, mamma och Wille som flugit flera gånger och som berättade trygga och säkra saker med att flyga.

Dock blev det knas i första säkerhetskontrollen. Jag hade en solkräm och en annan flaska, som båda innehöll mer än 100 ml, med mig. Jag kände mig dum och förudmjukad över att bli tagen som en potentiell terrorist (vet ju att det är en rutin, men så var känslan) och ville helst bara åka hem och dra ett täcke över mig. Men Patrik och Wille tröstade mig och jag klev på planet tillsammans med Wille.


Jag kikade mest ut genom rutorna för att få se vår fantastiska planet uppifrån. Dessutom blev jag lite åksjuk, vilket jag inte visste att man kunde bli av att åka flygplan eftersom jag aldrig hört talas om någon annan som blivit det. Men det utvecklades inte till något mer än en lätt illamåendekänsla turligt nog.


När vi landat började vårt sökande efter lägenheten vi hyrt. Att komma på rätt tåg från flygplatsen in till Paris var lätt. Desto svårare att hitta ut från Les Halles och sedan vidare genom gatorna. Vi gick fel minst en gång, men hittade i vart fall en liten, liten mataffär på vägen och passade på att köpa lite frukost att äta morgonen därpå.
Vi hittade lägenheten till slut, bäddade sängen, kokade pasta, åt och gick och lade oss.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0