Paris dag fyra, del två; macroner, triumfbågen och shrekdrinkar

2012-04-14 10:00:00
Resor

Efter Louvrenbesöket gick vi vidare mot Champs Elysée (och ja, då och då sjöng vi den lilla bit av refrängen vi kan) och till den här butiken.


Ladurée ska tydligen ha
Paris bästa macroner, så vi var ju tvungna att i vart fall titta in. Dock gick vi in genom fel dörr först och kom till deras restaurang men blev hänvisade till "butiken bredvid".




De hade tydlingen något slags Hello Kitty-tema just då.


Sedan fortsatte vi upp på Champs Elysée och då började det regna lite. Några få, få droppar föll som om att regnet var rädd för att förstöra Paris arkitektur och gator genom ett störtregn.


Vi gick ner på en sidogata där affärer som Nina Ricci (bilden), Chanel och Dior ligger.


Vi gick in i Louis Vuittons flaggbutik och kikade lite på fint.


Till sist nådde vi Triumfbågen. (Turistbussen var inte lika populär denna molniga dag som den varit under de finare dagarna.)


Vi gick under vägen för att se den på närmare håll.


Titta lite på "Den okände soldatens grav" med den eviga elden.


Och ner på Champs Elysées.


Med trötta ben gick vi tillbaka till lägenheten. Wille hade börjat läsa "Hungerspelen" och var helt fast och läste hela tiden.


Hela tiden, som sagt. Fast hon lyckades ändå med att steka lite mat till oss medan jag passade på den kokande potatisen.


Vår middag. För övrigt har vi lärt oss att två kilo potatisar är alldeles för mycket för två personer att äta upp under fyra dagar (jag fick ta med mig det kvarvarande av potatisen hem till Sverige).


Efter middagen hade vi bestämt att vi skulle gå ut. Vi passerade den här söta djuraffären.


Vi gick till Le Kitch.


Och drack Shrekdrinkar som mest smakade mynta, goda i vilket fall. Vi stannade där en stund tills vi beslöt oss för att gå hem igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0