Elsas hemligheter

2012-08-21 11:00:00
Böcker
"Elsas hemligheter" är den sista boken i Sofi Fahrmans triologi om modebloggaren Elsa Gustavsson.
I bokens början arbetar Elsa kvar på Bladet som modereporter, men efter nedskärningar på tidningen förlorar Elsa sitt jobb. Hon bestämmer sig då för att åka till New York på en kurs i Mode och tänka ut vad hon vill göra härnäst.
 
Det blir aldrig riktigt som hon planerat och livet känns sådär svårt och jobbigt. Men med vänner och pojkvän omkring sig blir det hela lättare att ta sig igenom. Samtidigt bär hon på sin lilla hemlighet, en hemlighet som är ett nyårslöfte till sig själv och som handlar om hennes och Hugos framtid.
 
I mitten av boken finns en liten New York-guide om de bästa ställena i staden. Om jag någon gång åker till New York kommer jag förmodligen ha med mig den listan.
 
Jag gillar ju Sofis böcker om Elsa. Kanske för att de handlar om bloggar, mode och resor till stora städer. Och för att de är så enkla, på ett bra sätt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0