Gustaf Adolfs torg och Björnstammen

2012-08-16 15:38:44
Kalas och festligheter Musik
Igår åkte jag in till Gustaf Adolfs torg för att möta upp Eme och hennes kompis, vilka redan tillbringat ungefär hela dagen i Göteborg.
På Gustaf Adolfs torg kan man under Göteborgs Kulturkalas köpa mat och delikatsser från världens alla hörn. Vi köpte dock inget, tittade mest.
På Kungsportsplatsen köpte vi glass.
Vi slog oss ner på en liten gräsplätt bakom Stora teatern. En DJ underhöll oss och alla andra. För övrigt märkte vi inte cykeln något speciellt tills ägaren kom och hämtade den.
Efter ett tag i gräset blev det dags att ge sig vidare uppför Avenyn för att träffa bland andra Anna, Jasmine och Kristina.
Vi lyckades hamna framme vid scenen.
Gillar rekvisitan! Extra mycket för katten.
Några blåste såpbubblor i väntan på att konserten skulle börja.
Och så tändes scenen till slut!
Och Den Svenska Björnstamman klev upp.
Så himla mycket åh! på deras fina tröjor och att de var så bra! Och väldigt musikaliska hela bundet. Tror ungefär alla i bandet spelade minst två instrument!
Efteråt blev det dags att försöka komma med en buss hem. Vi missade en med bara tio minuter och fick vänta tillsammans med hundra andra (överdriver inte) på Nils Ericson på sista bussen hem. Som tur var sattes det in en extrabuss, annars vet jag inte hur vi hade kommit hem!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0