75-årskalas

2012-12-10 11:00:00
Kalas och festligheter
I lördags eftermiddag gjorde jag mig iordning efter att ha vilat några timmar (bra att göra det om man är sjuk men ska på kalas). Jag tog på mig den här nyköpta blusen.
När Patrik hade kommit hem till oss (till slut) åkte vi ner till golfbanan och dess restaurang. Golfbanan var inte särskilt spelbar men fint snöbelagd.
Efter att ha hälsat på de andra gästerna som kommit, sagt grattis till farmor som fyllde 75 år och fått välkomstdrink satte vi oss vid bordet.
Vi fick förrätt. Så himla gott med toast!
Sedan kom varmrätten in. Sjuka jag tyckte det blev för tung mat, så Patrik fick äta upp ungefär hälften.
Vi spexade lite vid vårt bord. Visade saker man kunde göra med sin fingrar och mamma visade stället där hon inte har någon knoge, alltid lika spektakulärt.
Och så fick vi efterrätt.
När alla hade ätit upp och vi sjungit för farmor (och för min kusin eftersom de har samma födelsedag) åkte vi hem till farmor och farfar för att fortsätta firandet.
Grattis farmor.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0