Första advent med strömavbrott och dubbdäck

2012-12-03 21:34:43
Min Dag
Igår var det första advent. Snön låg kvar som ett tunt, tunt täcke. Det var fint.
Jag firade advent hemma hos farmor och farfar där vi fikade och tände första advents-ljuset. Sedan åkte jag och Eme in till Göteborg en kortis.
En stund efter att vi varit hemma igen fick vi strömavbrott. Jag och Eme tände genast en massa ljus för att kunna se.
Och för att bibehålla värmen. Jag höll på att sätta upp en hylla när strömmen gick. Lyckades få den på plats trots begränsat ljus.
Och så hade vi satt dubbdäck, som jag köpt tidigare på dagen, på min cykel. (Jag testade dem idag, de verkar vara bra.) Och så fick vi strömmen tillbaka. Det var min första advent.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0