Juljuljul

2012-12-27 12:00:00
Kalas och festligheter
På julaftonsmorgon såg det ut såhär när man tittade ut. Väldigt juligt och fint. Vaknade upp bredvid bästa Patrik efter att någon bankat på dörren och ropat att klockan snart var åtta. Då var det dags att, för det här året, gå ner till farmor och farfar och äta julfrukost. Himla mysigt. Sedan hem igen, göra sig iordning och åka iväg på jullunch. Dock krockade vi på vägen. Har skrivit om det här.
Efter att ha ätit julmat till lunch åkte vi hem. Jag sov istället för att se på Kalle Anka och sedan fick hela familjen, förtuom mamma som jobbade, hjälpa till att ta fram julmaten och göra iordning allt.
När farmor, farfar och mormor kommit drack vi glögg och åt pepparkaka med mögelost.
Vi åt mat och som vanligt åt jag mig mätt på potatis, röbetssallad och en köttbulle. Vi hade paus mellan kall- och varmrätten för att se på Karl Bertil Jonssons jul.
Sedan fick vi julklappar och öppnade dem.
Här är mina två högar. Fick finfina saker!
Och såhär såg jag ut på julaftonen. Älskar den här blusen med blåa tygbitar vid kragen som får det att se ut som en rosett. Älskar skjorta och rosett!
På juldagen åkte vi hem till min faster och kusiner för att fira jul igen. Fick än mer fina klappar. Utöver incideten på motorvägen hade jag en finfin jul! Hoppas ni också hade det.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0