Årets första träningsinsats!

2012-01-10 14:04:13
Träningen
Gav mig ut på årets första joggingtur i söndags, på morgonen, efter att ha fått så himla mycket inspiration från den här boken. Lite för mycket inspiration kanske. Har inte sprungit (eller joggat) utomhus på riktigt länge och inte tränat ordentligt sedan i slutet av november, så jag var inte i toppform direkt.
Kom med andra ord inte någon längre sträcka och heller inte på någon värre tid att skylta med. Men jag gav mig ut i vart fall!

Det var runt nollgradigt och jag märkte att jag hade inte riktigt kläder för en sådan väderlek. Får se till att köpa ett par bra överdragsbyxor och en bättre jacka.

När jag skulle gå och lägga mig på kvällen var mina ben så varma att det kändes som att jag inte kunde sova med täcket över dem. Jag sa till Patrik, som sov över, att mina ben var så varma att de hade kunnat värma upp hela huset. Så kändes det.
Och när jag vaknade igår hade jag träningsvärk i låren. Fortfarande lite träningsvärk idag, men det går att gå utan att se ut som en skröplig tant.

Hade velat ge mig ut att springa eller träna idag, men eftersom det är glashalt blir det nog inget med det och på friskis var det inga pass som jag kunde gå på. Får gå en promenad i skogen istället och försöka komma iväg och träna imorgon istället!


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0