Isgata

2012-01-10 13:36:10
Min Dag
Gick ut för att hämta tidningen förut (kände att jag behövde ut och röra på mig lite) och märkte att vägen hade förvandlats till rena isbanan. Nästan så att jag hade kunnat åka skridskor istället för att med små, försiktiga steg ta mig framåt.
Är därmed också mer eller mindre glad över att jag inte blev inringd på jobb idag. Vet inte om jag hade kommit någonstans med cykeln och att försöka gå hade nog tagit över en timma med små, försiktiga steg.

Så jag har alltså hållt mig hemma idag. Tror jag bara har ätit (frukost och lunch (lunchen bestod av blodpudding och majskolv, så gott!)) och läst hittills idag om man bortser från den där lilla promenaden nyss.
Det är så skönt och roligt när man börjar läsa en bok som är så bra att det är svårt att lägga ifrån sig den och heller att den aldrig ska ta slut. Känns som att det var ett tag sedan det kändes så när jag läste en bok (har läst några stycken sedan sommaren). Den bok jag har läst (och nu läst ut) var Norwegian Wood av Haruki Murakami. Rekommenderar!

Hoppas ni får en finfin tisdag och att ni tar det försiktigt på vägarna!


Ett sådant här frostigt lager täcker gräsmattan. Mycket vackert.


Kommentarer
Postat av: Wille

hehe, känns som att jag lyckades ;)

2012-01-10 @ 18:33:24

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0