Konfirmation

2012-07-01 11:40:00
Kalas och festligheter
Igår konfirmerades min syster. Under den obligatoriska redovisningen hade hennes grupp gjort en film om pingsten. Mycket duktiga och roliga!
 
Efter ungefär en och en halv timma i kyrkan åkte vi hem och dukade fram maten.
 
Patrik hade varit på sitt livs första konfirmation.
 
Och till slut fick man lov att ta! Eme först, så klart.
 
Jag var så himla, himla hungrig och hade blivit tokig om jag inte hade fått något att äta.
 
Vedspisen fick bli ett presentbord.
 
Min present var en kombinerad konfirmation- och 15-årspresent. Hon fick en slags upplevelse.
 
Och så blev det dags för presentöppning.
 
När presenterna var öppna fick vi äta kakor.
 
Och chokladpaj!
 
Så god men så himla mättande!
 
Grattis bästa Eme till konfirmationen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0