Efterrättskalas

2012-03-18 12:06:33
Kalas och festligheter

Igår ställde jag fram några ingredienser och började baka en tårta.


Jag fick Emelie att blåsa upp ballonger och knyta dem (eftersom jag själv inte kan göra det). Fick två blombuketter av farfar att ta med mig och slog in ett litet paket.
Steg på bussar och spårvagnar med den otympliga påsen som bara kunde bäras med två händer.


Och sedan hamnade jag hemma hos Wille på ett efterrättskalas. Wille har nämligen fyllt 20 år och alla inbjudna hade med sig efterrätter.


Mitt bidrag var en chokladtryffeltårta som blev mer frasig än vad jag trodde den skulle bli, men den blev visst godkänd av både gäster och min familj (som har fått hjälpa till att äta upp det som blev kvar från igår).
Finfint kalas!

Grattis Wille!




Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0