Eurovision

2012-05-27 12:00:00
Tankar Och Funderingar
Igår (rättare sagt i natt) vann Sverige Eurovision Song Contest. Så himla, himla roligt! Och största gratulationen till Loreen som var så otroligt duktig på scen! Jag rös under hela hennes framträdande, vilket jag gör varje gång jag ser det. Vilket också fler därute i Europa måste ha gjort, eftersom ESC kommer hållas i Sverige nästa år!

Blev så glad när de första tolvorna kom. Skrek "Ja!". Efter några stycken och placering i toppen kändes det liksom vant att få en tolva här och en där (arton stycken totalt av 41 möjliga). Fast när vi blev utan poäng från Italien blev det lite nervöst. Mycket snålt av Italien att inte ge ett endaste poäng!

Nu kvarstår bara frågan
om var hela spektaklet ska hållas. Jag hoppas så klart att Göteborg väljs som värdstad, och om det blir så kommer jag absolut att gå på finalen! Hålls det i Malmö eller Stockholm vet jag ännu inte. Göteborgsvarvet är samma datum som finalen och om det nu blir så att finalen hålls i Malmö eller Stockholm kommer det bli svårt att välja. Det tråkiga, om jag nu inte skulle få några biljetter eller inte kunna gå och se finalen, är att man inte vet när man kommer kunna uppleva det igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0