Valborgsmässoafton: Cortège, knytpicknick och Manchester

2012-05-03 13:00:00
Kalas och festligheter

På valborgsmässoafton åkte jag, Eme och hennes kompis in till Göteborg och mötte upp Wille och Ellen som satt på en liten gräsplätt. Vi började genast bläddra i cortègeprogrammet.


Dukade upp med baguetter som jag och Eme (och okej, liiite Patrik) bakat dagen innan.


Alldeles perfekt väder för en knytpicknick och cortègetittande.


Vi skålade i champagne för att det var valborg och att Chalmersstudenterna snart skulle få sommarlov.


Förutom bagutter åt vi lite popcorn (eftersom Wille blev akutsugen), parmaskinka, brieost, jordgubbar och senare ännu mer jordgubbar och blåbär när Niklas kom. Kanske bästa picknickmaten (minus parman eftersom jag inte gillar det jättemycket)!


Ungefär dem jag satt med.


Så himla mycket åh! på att träden börjat slå ut. Man blir automatiskt piggare och gladare då!


Och så började spektaklet med en liten banderoll.


I år var det extra roligt eftersom vi kände några av dem som var cortègebyggare.
Emellanåt kom det olika orkestrar, vilket jag är så otroligt svag för! Får gåshud när jag hör trumvirvlar och pampiga marschstycken.


När cortègen var över följde jag, Eme och Ebba dansandes efter Svea Skivgardes vagn (vilket inte är den på bilden, det är ju Nyan cat!) ner mot busshållplatsen. Jag åkte till Kungälv och sedan vidare till en av Patriks kompisar för att se matchen mellan Manchester United och Manchester City. City vann med ett noll, för övrigt.

En finfin valborgsmässoafton!



Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0