Vänner för livet

2012-05-29 10:00:00
Böcker

"Vänner för livet" handlar om Erik och Sophie som träffas i Nice av en slump. Råkar vara på samma sjaskiga krog samtidigt av olika anledningar och omständigheter. Men börjar prata efter att Erik kommer ihåg att Sophie gick in på samma bar för exakt ett år sedan. Detta kommer han ihåg eftersom att det då, och samma dag, var Eriks födelsedag. Vilket även visar sig vara Sophies.

Både Sophie och Erik har hamnat inom prostitutionbranschen fast på olika ställen. En svår upplevelse och erfarenhet att dela med sig till andra som inte är, eller som man inte vet är, inom samma bransch. Vilket gör att de ljuger och hittar på alternativa sanningar, men som tär på de själva och relationen de lyckats skapa.

I början gillade jag den tjockaste boken jag läst på länge mycket. Kommer ihåg att jag tänkte "vilken lyx att få läsa så många bra böcker på raken". Men så läste jag "Hungerspelen" emellan vilket gjorde att jag hade tappat intresset en aning när jag väl skulle fortsätta läsa "Vänner för livet". Så himla mycket som ville sägas men så lite som jag tyckte var särskilt intressant. Vet inte hur mycket jag kan skylla på "Hungerspelen", men hade jag inte läst den emellan hade jag kanske haft ett större intresse.
Men fin och bra emellanåt och fint slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0