Fredag och så

2012-11-30 14:02:00
Min Dag
Jag är ledig idag. Övar på svåra, svenska ord. Så som ävlas, usurpera, kontrahent, fibromyalgi och daktyloskopi. Jag lägger till tio nya, svåra ord och övar på dem varje dag. Just nu är jag uppe i över 900 ord, men det är för mycket att öva på alla samtidigt, så jag har delat upp dem och övar just nu på 300 ord dagligen. Jag tänker att det alltid kan vara bra att ha ett utbrett ordförråd, plus att det förhoppningsvis kommer göra att jag får ännu bättre resultat på högskoleprovet till våren.
Annars har mamma satt på julmusik för första gången den här vinterperioden. Det är fint och bidrar till en mysig stämning läggs över huset. Jag tror det börjar nalkas julstämning. Det är fint.
(Nej, vi har inte tagit in granen än. Det är en gammal bild.)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0