Perfect Day

2012-11-15 19:13:00
Dagens låt
Jag har nyligen, så att säga, hittat den här låten efter lite cirkulerande på Spotify. Jag vet att det inte är en nyskriven låt och att många av er har hört den tusentals gånger och finner det konstigt att jag inte har hört den här låten förut. Men den har på något sätt gått mig förbi.
Det är denna låt jag lyssnar mest på just nu. Är lite rädd för att jag kommer lyssna på den alltför mycket. Jag vill kunna tycka om den om en månad, två månader, ett år, två år, trettio år. Men den får mig att känna så mycket att jag inte kan låta bli. Även fast han staplar upp fina, vardagliga händelser på varandra, finns det ändå något sorgset där i närheten, mestadels i melodin. Jag har ännu inte kunnat urtolka om hela låten är ironisk eller om han bara vill poängtera att det är en perfekt dag varje dag man bara får vara nära den person/de personer som ser en och får en att må bra. Om den nu inte är ironisk kan det vara en av världens finaste kärlekssånger, i all sin enkelhet.
Istället för att lägga in en originalversion har jag valt en version där olika artister medverkar och som gjordes för något sorts välgörenhetssammanhang (eller valt och valt, det var en video till i vart fall). Den orginalversion jag allra mest lyssnar på finns här. Och ja, originalversionen är den bättre versionen.

Lou Reed - Perfect Day
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0