Frostigt

2012-10-10 12:00:00
Min Dag
I natt var det första natten med minusgrader. Huga! Trädgården är himla vacker på morgonkvisten, i vart fall. Ett vitt, tunt, tunr lager som ligger som en slöja över marken. Solstrålar som får det att glittra.
 
Det är i vart fall ett tecken på att de varmare kläderna nu måste plockas fram. Jag har bestämt mig för att bara försöka köpa varma kläder den här hösten. På mitt jobb är vi ju ute stora delar av dagen och då måste jag ha varma kläder. Jag har hittills köpt strumpbyxor och strumpor av ull. Vilket för övrigt är svårt att hitta. Och när jag väl hittat strumpbyxor med ull finns de bara i svart, jag vill ju gärna ha lite färg eller mönster. Eller egentligen lite vad som helst förutom just svart.
Dessutom undrar jag hur dessa får som ullen kommer ifrån, lever. Om de får gå ute på stora ängar och beta eller om de trängs ihop så många som möjligt? Om de mår bra, helt enkelt. Det ska jag kolla upp, nu med en gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0