Högskoleprovet

2012-10-27 19:30:00
Min Dag Skolan
Idag gjorde jag högskoleprovet för andra gången i mitt liv. Jag märker att jag saknar att plugga och vill tillbaka till skolan för då och då tyckte jag till och med att det var roligt. Speciellt när jag löste ekvationer. Ett tag tänkte, eller önskade, jag att jag gjorde ett, exempelvis, matte c-prov. Matte är nog det ämne jag saknar mest. Hade jag kunnat ha ett jobb som bara gick att lösa ekvationer (inte nästan-helt-omöjliga, dock) hade jag gärna försörjt mig på det. Kanske att det finns utan att jag tänkt på det?
 
Angående provet kändes det i vart fall som att det gick bättre än förra gången. Jag hade bättrat mig på den verbala delen genom att lära mig nya ord och dess betydelser och läsa artiklar av den typ som brukar figurera i högskoleproven. De verbala delerna var mina sämsta förra gången, men blev nu både min bästa och sämsta (när det är dags för sista delen börjar jag blir trött efter att ha gjort fyra långa delar innan, blir nog automatiskt sämst resultat på den).
 
Jag vet ännu bara på ett hum vilka högskoleprovspoäng jag kommer att kunna tillgodoräkna mig, inte förrän om fyra veckor kommer jag att få reda på det slutgiltliga resultatet. Men jag anar att det blivit en viss förbättring sedan förra gången.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0