Onsdag med vacker himmel, ärtsoppa och utomhusbio

2013-08-19 17:00:00
Min Dag
Klockan kvart i sex när jag cyklade till jobbet på morgonen möttes jag av den här vackra himmelen. Gick såklart inte att fånga det lika fint i kameran som jag såg det med mina ögon, men tänk er bilden gånger typ hundra. Tänkte att jag kunde gå upp fem varje morgon om det vore såhär fint var gång.
Efter jobbet åkte jag hem till Patrik. Hade med mig gula ärtor med vatten i gammal glasslåda eftersom vi sent på tisdagsnatten kom på att vi skulle göra ärtsoppa dagen därpå och jag var den enda som hade ärter hemma. Patrik fick hacka lök istället.
Och så fick det koka. Vet inte riktigt vad vi gjorde fel, men vi lyckades att först bränna det (inte så farligt, dock) och sedan blev den väldigt mycket lösare än någon annan ärtsoppa jag ätit. Plus smakade inte så mycket. Känner att vi får öva på det här samt vara med när mamma eller någon annan kunnig lagar ärtsoppa för att se och lära.
Sedan, vid åttatiden åkte jag in till Göteborg för att möta upp Wille och Frida vid Brunnsparken. Medan jag satt och väntade blev jag pratat med av en man som stank alkohol och som frågade mig varför jag inte festade loss, tog på mig en klänning (helst utan trosor enligt honom) om och om igen. Skickade sms till mamma som ringde upp mig så jag fick någon vettig att prata med. (Tänkte också att varför ska jag behöva stå ut med det här?)
När Frida och Wille kommit gick vi bort till fina Kronhusgårdarna för att se på utomhusbio. Kanske bästa sättet att se på bio. Vi såg Sofia Coppolas "The bling ring". Bra film så långt jag hann se; var tvungen att missa de sista scenerna för att inte missa sista bussen hem. Så himla bra onsdag (utöver mannen vid Brunnsparken).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0