WOW, dag tre - film, förfest på Chalmers och Ingrid disco

2013-08-16 21:41:00
Kalas och festligheter
Lördagen började vi med att vi sågpå biofilm på Capitol, det ingick i festivalbiljetten. Vi såg Before Midnight, finfin film (men se de andra två föregångarna först)! Sedan satte vi oss på ett fik och värme upp oss i regnet med varm choklad.
Och så drog vi oss till festivalområdet för att se braiga Phosphorescent. Så tomt och luftigt mitt på dagen och lätt att få en plats längst fram jämfört med på kvällarna.
Efteråt spelade inga band vi var intresserade av, så vi åkte till Wille och åt lunch och sedan till Chalmers för att duscha. Och så hade vi en liten förfest i Willes ritsal. Fint.
Så blev det dags att åka tillbaka för att se lite av Goat och sedan spektakulära Catpower. Och sedan tvingade Wille med mig att se James Blake. Okej.
Viktigt att dricka vatten emellanåt.
Min hommie som rapparför mig ibland och visar snygga moves.<3
Vi åt festivalens sista måltid. Jag åt halloumi med färskpotatis och sallad. Gott, gott. (Och glutenfritt, hur bra?!)
Vi stod ungefär längst bak i publiken och såg Alicia Keys framträda i ungefär fyrtio minuter innan vi sprang bort till Linnétältet för att dansa alldeles galet till två låtar av Disclousure. Så grymma! Sedan sprang vi igenom hela området och stannade inte förrän vi stod i en kö till en specialbuss.
Bussen tog oss ut till Hisingen och Göteborgs filmstudio där musikkollektivet Ingrid hade klubb. Det var så himla grymt och galet bra! Markus Krunegård, Amason, Lykke Li och Peter, Bjorn and John spelade lite här och där och ibland varandras låtar. Ville aldrig att de skulle sluta. Rysningarna och lyckoruset när hela stället sjöng med i I follow rivers, alltså, åh. Sedan dansade och dansade vi till en DJ tills vi fick bråttom att hinna med sista bussen. Älskar att folk med gummistövlar dansade i vattenpölarna utomhus. Längtar redan så till nästa år.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Wille

Homie stavas med ett m ... Åååh, pinsamt Harald! ;))

Svar: Ååh, fy! Pinsamt. :(
ElinHaraldsson

2013-08-17 @ 12:28:39

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0