April, Maj, Juni 2013

2013-12-20 13:14:00
Tillbakablickar
April
Hela april jobbade jag nästan varje dag, gjorde högskoleprovet och fick mitt bästa resultat hittills. Dessutom sökte jag in till högskolan med Chalmers som mitt första val.
Köpte en tygpåse med mitt favoritmotiv "Men kom då" av Annika Bäckström. Skulle vilja ha den som en tavla på väggen också.
Fyndade böcker på bokrean. Har ännu inte hunnit läsa dem.
Vårtecknen kom det här året också.
Sprang elva kilometer utan några som helst problem. Älskar att träning ger grymt bra resultat!
Vi trotsade vårkylan och satt utomhus i solen bara för att vi kunde.
Grillade för första gången det här året hemma hos Putte där vi sedan sov över. Det var fint.
 April slutade med att jag åkte in till Göteborg så fort jag kunde efter jobbet för att se Wille (plus några till) vara med i Chalmerscortègen. Och bästa: få dansa upp bredvid Wille den sista biten de hade kvar upp till Chalmers.
 
Maj
 Maj började med att jag fick uppleva "runners high" efter att ha sprungit min runda på elva kilometer. Så otroligt magiskt och underbart.
Jag satte ner apelsinkärnor och majsfrön (?) i krukor med jord. Nu är det bara en apelsinväxt som klarat sig hela vägen. De andra dog på vägen.
Kristihimmelsfärdshelgen "firade" jag tillsammans med Wille och hennes föräldrar i deras sommarstuga. Vi tog en springtur i skogen, åt grillad mat och lekte galenpanna till sent på natten. Dagen efter åkte vi till Fengersfors Bruk för att titta på konstverk och prata med konstnärer. Superbt bra kristihimmelfärdshelg.
Jag köpte Bambi-halsbandet på Bruket, men det har jag tyvärr nu tappat på en Chalmersfest. Fortfarande lite ledsen över detta.
Gick på dop och ett 4-årskalas. Sprang dessutom med Niklas uppe i Fontin där jag märkte att jag antagligen är allergisk mot något slags pollen som verkar finnas i massor där.
Sprang Göteborgsvarvet för tredje gången. Finns knappt något annat som gör mig helt matt men samtidigt dunderlycklig samtidigt. Älskar känslan av att springa uppför Avenyn, egentligen är jättetrött men hör "Gangam Style" och börjar mer dansa än springa fram. Bästa!
Jag såg på "Great Gatsby" tillsammans med Wille och lyssnade knappt på annan musik än soundtracket hela månaden ut. Plus firade att jag och Patrik varit tillsammans i fyra år. Fint.
 
Juni
 Första sommarmånaden började med att vi överraskade Anton för att fira hans födelsedag i efterskott.
Vi hamnade till slut på Liseberg. Jag och Wille var busiga och försvann för att gå på rockkonsert där vi buggade när de andra hadbangade och äta glass.
Jag och fina Anna plus hennes vänner från Uppsala åkte in till Slottskogen och såg allra bästa Håkan<3. Vi lyckades komma nästan längst fram fastän vi stod bland de sista i insläppningskön. Vi har skills! Slutade kvällen med att hänga på Andra Lång tillsammans med Elsa och Sofia.
Började bli solbränd och gick på kalas där Emelie otippat vann tipspromenaden.
Hade jobbat på en och samma förskoleavdelning nästan hela våren, så vid sommaravslutningen var föräldrarna så gulliga och gav även mig presenter. Ett fint armband och choklad, till exempel,.
Emelie fyllde hela 16 år.
Midsommarafton (som var väldigt varm och kvav) firade jag med blåklint i håret och blombroscher som substitut för midsmommarkrans och tillsammans med Patrik och ett kompisgäng ute i Kärna. Mitt i natten gick jag och Patrik nästan en mil hem bara för att det gick fortare än att vänta på bussen.
Midsommardagen firade vi tillsammans med Patriks fina kompisgäng. Vi åt grillad mat, klappade en kelig hund och badade i älven för första gången i år.
Och så avslutades hela midsommarhelgen med att vi hade släktkalas för att fira Emelie.
När det inte fanns många dagar kvar av juni firade jag, Frida och Wille fina Anna för att hon fyllt år. Vi hängde på Andra lång tills vi drog vidare till Nefertiti där de spelade de allra bästa hiphoplåtarna jag konstant lyssnade på under högstadiet. Anna fick tårta där och när vi sjöng för henne hakade några andra på. Så himla fint!
Jag gick på min kusins konfirmation.
Och juni avslutades med att Patrik kom hit och plockade fläder och gjorde flädersaft medan jag gjorde flädervin.
Och eftersom det blev jäst över från vingörandet bakade vi två olika sorters bröd. Dock lyckades vi läsa recepten jätteknasigt. Exempelvis lade vi i två liter vatten istället för två deciliter och två deciliter sirap istället för två matskeder. Blev lite mer bröd än vi hade tänkt oss, så att säga.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0