En torsdagskväll på Chalmers

2013-02-22 12:00:00
Min Dag Skolan
Igår tog jag med mig Patrik och åkte in till Göteborg för att gå på en Öppet hus-kväll på den "gröna avdelningen" på Chalmers, alltså bio- och kemiteknik. Utanför hade de tänt marschaller och bjöd på godis och påsar med bland annat reflexer i.
 
 
Bioteknik ligger högst på min ansökningslista. Eller låg. Efter kvällen blev jag än mer konfunderad om det verkligen är bioteknik jag vill gå. Det är ungefär det enda programmet jag kan tänka mig att gå på Chalmers, annars funderar jag på att läsa på Göteborgs Universitet. Jag ska maila till några SYO-konsulter för att försöka reda ut vad jag bör gå för att nå det mål jag vill.
 
För övrigt hade vi det trevligt. Fick lyssna på utexaminerade Chalmersstudenter och vad de gör nu efter studierna. Det var intressant men ingen av dem jobbade med något som jag kände var intressant för min del. Skönt att det är en månad kvar tills det blir dags att söka in, i vart fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0