Sjuka veckan

2013-01-30 13:35:57
Min Dag
Jag har varit något så alldagligt som sjuk ett tag nu. Vet inte riktigt vad det kan vara, antingen är det något svårare förkylningsvirus eller så är det influensa. Emelie smittade ner mig under helgen och nu är även pappa smittad. Känns skönt att vara på bättringsvägen i vart fall. Vitlök och c-vitaminer gör susen, kan jag meddela!
 
Har varit både varm och kall, haft ont i öronen och halsen (börjar släppa nu, gud så underbart), haft huvudvärk och rethosta. Jag försöker tänka att det är en av kroppens försvarsmekanismer. Som att kroppen höjer temperaturen (då man får feber, fast jag får inte riktigt feber utan något mildare) för att döda bakterier och virus. Blir lättare för mig att uthärda det då, när jag vet att det är för en god sak och att det kommer göra mig bättre.
 
Försöker att inte ta några tabletter förutom halstabletter (som jag inte tycker hjälper så mycket ändå) för att jag tror att kroppen är rätt bra på att klara av viruset själv. Dessutom är huvudvärk och dylikt en indikation på att något inte stämmer i kroppen och jag tycker det är bättre att lösa problemet än att bara dämpa det. I mitt fall brukar huvudvärken minska om jag dricker vatten, sover eller äter något. Hjälper inte det kan jag överväga att ta en tablett
 
Mår som sagt bättre nu men vet inte hur jag mår imorgon så jag har tagit ledigt då med och hoppas kunna jobba på fredag. Det var så typiskt att jag skulle bli sjuk just den här veckan för jag hade blivit bokad för jobb hela veckan. Vanligtvis brukar jag vara ledig någon dag i veckan.
 
Hoppas ni är friska och mår bra i vart fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0