Runners high och bortsliten hud

2013-05-02 22:29:00
Träningen
Igår sprang jag elva kilometer igen och för andra gången i mitt liv  sprang jag utan musik (och hittills känns det bra att bara ha naturljud och tankar i huvudet). Tror jag har fått uppleva det som omnämns som "runners high". Det måste vara det. De sista hundra metrarna hem flöt jag in i ett alldeles underbart tillstånd. Ett tillstånd som är obeskrivligt och bara måste upplevas för att det ska gå att förstå. Ett tillstånd som försatte mig i kanske en av de skönaste känslor kroppen kan ge sig själv. Är det belöningen jag får att springa elva kilometer utan att stanna skulle jag kunna göra det varje dag. Minst. Jag skulle så önska att alla fick uppleva det.
 
Dock märkte jag att det brände lite extra på framfoten där jag hade fått en blåsa från förra löpningen. När jag kom hem skulle jag titta till hur det stod till med blåsan. Det visade sig att mot-blåsor-och-skavsår-plåstret hade åkte ner till hålfoten och dragit med sig huden från blåsan. Huden under själva huden ser verkligen ut som på bilder av muskler. En speciell nyans av rött. Nu har jag satt plåster över och det svider inte lika mycket. Väntar bara på att det ska läka så jag kan ge mig ut och springa igen. Hoppas det går fort!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0