Kräftskivshelgen

2013-09-23 10:30:00
Kalas och festligheter
Direkt efter skolan i fredags åkte jag ut mot havet för att gå på kräftskivan med kanske härligaste balkongsutsikten.
När Patrik och alla de andra festdeltagarna kommit högg vi in på maten. Jag åt räkmacka (himlans gott) med majonäs och drack bästa ekologiska vinet till.
John var himla nöjd över att han lyckats välja äggkopp till bästa och mest perfekta kaffekoppen fastän andra sa att det aldrig skulle gå. Jag dokumenterade det åt honom.
Jag var (utöver en del annat) himla nöjd över att jag lyckats göra en bra tofs med rosettofsen jag fick av min syster i födelsedagspresent.
På lördagen, efter att ha spenderat stora delar av dagen med att äta nybakat tunnbröd, åkte jag och Patrik till helgens andra och förmodligen årets sista kräftskiva. Vi lyssnade ohälsosamt mycket på Stiftelsen, jag åt räkor (igen!) och drack bästa drinken (white russian) tills det blev dags att åka hem med bussen och promenera hem genom skogen. Himla bra helg!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0