Svart vinbärssylten

2013-09-30 13:15:00
Min Dag
Nu i somras har jag och Patrik varit himla husliga och försökt ta hand om diverse bär och grönsaker som finns hemma hos mig. Till exempel plockade pappa runt trettio liter svart vinbär som jag och Patrik fick en del utav. Vi rensade dem,
och köpte syltsocker
 för att kunna göra svart vinbärssylt i största kastrullen.
Det behövs en del socker. Men det är också det enda som behövs utöver bär (och en kan snåla rätt bra för bären är rätt söta i sig upptäckte vi).
Så nu har vi sylt på flera, flera burkar och massa frysta vinbär i frysen.
Gillar att jag kan skicka med vänner och pojkvännen sådana här saker när de åker härifrån. Fint!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0