2014, dag fyra

2014-04-30 09:11:50
Resor - Malta
På långfredagen började detregna när vi hade satt oss på bussen. Det fortsatte medan vi stod i en busskur under en lång väntan på en buss som var fullsatt när den till slut kom. Till slut upptäckte vi att vi kunde stigit på nästan vilken som av de bussarna som passerat.
När vi steg av i Mdina hade det passande nog slutat att regna och solen och en blå himmel visade sig.
Vi vandrade längs medmuren, tittade på glaskonst och påskuställningar om Jesu lidande under påsken.
Utsikten från muren var fantastisk.
Vi gick och åt lunch på Fontanella Tea Room. De hade glutenfria baguetter och en fick chips till. Så himla bäst. Sedan köpte jag den speciella Maltadrycken Kinnie bara för att (tycker inte direkt att det är det godaste som finns). Den var lite godare andra gången. Vi hade tänkt att se en påskprocession i Mosta men vi gick på fel buss så missade det.
Försökte istället se om katedralen där vi bodde hade någon påskprocession, men utifrån anslagstavlan där det endast stod på maltesiska förstod vi det som att det inte skulle vara någon sådan tillställning.
Så vi gick hem och åt middag. Och jag och Eme tog ett kvällsdopp. Det var vår långfredag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0