2014, dag två

2014-04-26 13:12:00
Resor - Malta
Dag två bestämde vi (läs:jag) att det var dags att se andra delar av ön, så vi gick ner till busshållplatsen, betalde €6.50 för att kunna åka buss i sju dagar och steg på en buss.
Bussen tog oss till Valletta, den mysiga lilla huvudstaden.
Kände mig som en del av lokalbefolkningen då jag bar byxor och tröja fastän det var tillräckligt varmt för att kunna ha shorts. Blir alltid så fascinerad över att de har så mycket kläder på sig fastän högre temperaturer (men förstår dem också).
Vandrade längs med deyttre murarna med havet som utsikt.
 Besökte klockan som ärett minne över de som dog under andra världskriget.
Hittade en fantastiskt vackerträdgård på andra sidan vägen vi inte hade sett innan.
Tre av fem.
 Jag bestämde att detvar dags att äta glass. Den var god trots minen.
Vi besökte Sankt Pauls skeppsvrakskyrka (men en fick inte ta några kort därinne). Den var väldigt mycket av allt, speciellt altare, men vacker. I staden och lite överallt hade de pyntat inför den kommande påskhelgen.
Vi shoppade lite och precis innan vi åkte tillbaka till lägenheten besökte vi min favoritaffär i Malta. Blir så glad över att Wembley store har sådant utbud på ekologiska och glutenfria produkter!
Såg murpoesi på vägen tillbaka.
 Jag och Eme gickner och badade andra dagen i rad.
 Vi var bland defå som badade. Det var inte jättevarmt, men okej när en väl vant sig.
Och efter middagen spelade vi kort tills det blev dags att sova.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0