Julaftonen och julklapparna

2014-12-30 20:25:00
Min Dag
Vid sextiden hade mammakommit hem från jobbet och farmor, farfar och mormor hade anlänt hem till mina föräldrar. Vi drack glögg och åt pepparkakor med ädel- och brieost. Det är ju så gott!
Så blev det dagsför mat. Jag åt rödbetssallad (<3), potatis, quinoasallad med saffran i och honungssås till (supergott!), ägghalvor och kikärtsbollar. Och tunnbröd. Nomnomnom.
Efter att ha settpå Karl-Bertils julafton (mer obligatoriskt för mig än Kalle Anka, gjorde annat även i år vid klockan tre) blev det dags för julklappsutdelning.
"Vänta med att öppna den där julklappen, jag vill se din min när du öppnar den", sa vi till varandra. Tycker att det är fint, att en tänkt igenom vad var och en ska få och inte bara köpt något bara för att. Jag gav min syster en verktygslåda och min bror en kastrull. Bara bra och användbara saker, alltså. Och mina föräldrar ska få komma till Chalmers och se på VERA-spexet med mig.
Efteråt var vi glada över att vi skippat ris à la Maltan, för vi var fortfarande för mätta för det. Men en liten julrulltårtebit slank ner ändå!
Det här var för övrigt vad som låg i mina julklappar. Årets tomte och ängel, såklart. Och en locktång utvald och köpt av en blivande frisör. Och så sådant som jag behöver i min lägenhet, exempelvis en köksmaskin så att jag ska kunna baka bröd på ett kick! Vantar och sockar stickade av mormors framlidne vän och en bok för att jag ska ha något annat än kurslitteratur att läsa. Fint och bra. Och tack så himla mycket, igen. <3
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0