Dalsland

2014-07-19 11:00:33
Min Dag
Jag har spenderat de senaste dagarna i Dalsland med Wille och hennes föräldrar. Vi har plockat nästan oförskämt mycket blåbär (tror inte jag har sett så mycket blåbär i det vilda på en och samma gång), ätit blåbärspaj, blåbär till frukosten (så himla, himla gott!) och tagit med hem till far och mor. Och ätit nyplockade, stekta kantareller på smörgås.
Vi har sprungit i skogen, över klippor och broar och genom en äng för att få extra starka ben och förbättrad kondition på ett varierande sätt.
Jag har läst mycket och lyssnat på många podcasts och ätit mycket fisk (så jag hoppas på att jag ska få superminne nu!). Mestadels haft påmig shorts och mjukisbyxor men gjorde undantag för våra utflykter. Första dagen åkte vi och kollade på Sveriges enda akvedukt i Håverud och köpte rökt fisk.
En annan dag åkte vitill herrgården Baldersnäs och promenerade omkring i den gigantiska trädgården, kikade i hantverksaffärer men köpte inget och hälsade på scouter som hade läger där.
Gick över fina broaroch åt urgod lunch.
Vi tog oss iväg till små öar i Vänern genom att paddla, ro eller åka motorbåt. Kände mig så himla utvilad och härlig när jag kom hem igen att jag började städa mitt rum, byta sängkläder och ge mig ut på en springtur (vilket inte gick så bra på grund av olika skador jag ådrog mig). Så jag har haft det ypperligt finfint!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0