Livsutvecklingen

2014-03-22 16:57:50
Tankar Och Funderingar
Jag har ägnat fleratalet av den här dagens timmar till att städa och rensa i mit rum. Det behövdes är allt jag tänker säga.
 
Jag kom till beslutet att slänga de gamla numrena av Damernas Värld, Veckorevyn och Plaza Interiör. Detta för att göra plats åt Illustrerad vetenskap och Ny Teknik. Måste vara ett tecken på mitt livs utveckling. Och för att jag kom till insikten att "nej, jag kommer inte att titta i de där tidningarna ännu en gång". Kanske att jag kommer till samma insikt gällande vetenskapstidningarna om något år, men än så länge har jag skyggslapparna på och låter den här utrensningen vara någon slags metafor för den här perioden av mitt liv.
 
Apropå vetenskapstidningarna har jag börjat märka att reklam riktad till enbart män, så som reklam för rakhyvlar och raklödder, knappt längre förekommer i dem. Vilket alltså betyder att de som gör tidningarna till slut fått uppenbarelsen att det inte bara är män som läser dem. En utveckling helt i mitt gillande.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget:

Jag heter:
Kom ihåg mig?

Min mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
hittarecept.se
myTaste.se RSS 2.0